torsdag 17 januari 2013

Tävling: Estrella Popped Chips

Jag tävlar om den goda nyheten Popped Chips från Estrella hos Agnes!
Var med och tävla
här du också!

Vinst:
Tre vinnare får fem påsar var av nyheten Popped Chips från Estrella. Den finns i smakerna Salt och Sourcream&Onion. Vinstvärdet ligger på ca 20 riksdaler/påse, det sammanlagda vinstvärdet är ca 300 riksdaler + frakt.

För att delta:
Lämna en kommentar med namn och mejladress och/eller bloggadress. Skriv också i din kommentar ditt svar på denna fråga:
Varför heter chipsen “Popped Chips”? 

Alla kommentarer kommer hållas dolda tills den är avslutad, detta för att undvika “tjuvkikningar.” Tävlingen varar i två veckor och avslutas torsdagen den 31 januari klockan 21:00. Tre vinnare utses, kontaktas via mejl och presenteras även i ett vinnarinlägg. Lycka till allihopa!

91 kommentarer:

Millah sa...

Wow! Då både jag och min karl älskar chips så
är jag absolut med och testar lyckan.
Skulle vara hur kul som helst att få testa nå nya :)

1. svar: För att efter att dom bakas i ugn så "POPPAS" dom i olja



Hoppas VERKLIGEN på tur nu =) ha det bra! Kram // Millah
millahoman@hotmail.com

Unknown sa...

Jag är med och tävlar. :)

De kallas så för att de bakas först i ugn sen "poppas" de i olja!

emely_tuvang@hotmail.com

Melissas Prinsar sa...

Jag vill vara med =)
Melissa Dahlqvist
melissasprinsar@gmail.com

svar: potatisen hettas upp i olja så att ett tunt chips "poppas" fram därav namnet :)

MansonDust - en mammablogg om barnmode sa...

Svar: De bakas först i ugn & poppas sen i olja. Mindre fett, maxad smak.

mansondust@gmail.com

Anonym sa...

Är gärna med :) Verkar smaskens ;)
Svar: Efter ugnsbakning så hettas de upp i olja så att ett tunt chips poppas fram.
Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

Hilde J sa...

Hej!

Klart jag är med!
Svar på frågan: de bakas i ugn och poppas därefter i olja = Popped Chips

Hoppas på tur!
hilde_jensen@hotmail.com

Wihlborgskan sa...

De bakas i ugn för att sen "poppas" i olja. Därav namnet :-)

Camilla
Wihlborgskan(a)gmail.com

Helena sa...

Hos oss är fredagsmys viktigt, en av veckans höjdpunkter! Då blir det något av chips, popcorn, ostbågar, morots- & gurk stavar med dip.

Chipsen heter Popped Chips eftersom de först bakas i ugn och sen poppas de fram genom att läggas ner i het olja. Detta gör att fetthalten blir mycket lägre och smaken kommer fram mer, perfekt!

Håller tummarna!
Helena

melin.h@hotmail.com

Carola L sa...

Svar: För att de först bakas i ugn för att sedan "poppas" i lite olja
Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/january/chips.html

tavlingar(at)officefixarna.com

Madde sa...

Det är för att de är bakade och sedan poppade fram.
madeli@hotmail.se

Anonym sa...

Ugnsbakade chips med låg fetthalt men med den friterades goda smak..Johanna..

Pernilla W sa...

Hej,jag är gärna med i utlottningen :)
Låter kul med lite nyheter ;)
Svar: Estrella Popped Chips görs på finmald torkad potatis som bakas i ugn innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram. Det ger ett chips med 40 procent lägre fetthalt än vanliga chips med luftigare konsistens och bibehållen smak. Slutligen kryddas chipsen med salt, gräddfil och lök.
nillwa@hotmail.com

Anonym sa...

Hej

Detta vill vi gärna testa på hemma. Mannen är en riktig chipsälskare och detta skulle han mer än gärna mumsa i sig! Jag är inte sen på det heller för den delen ;)
Tina Carlström
christinecarlstrom@hotmail.com

Svar:
För att de först bakas i ugnen och sedan "poppas" i olja.

Emilia sa...

Jag är med! :)
De heter så eftersom att de poppas i olja efter att de blivit bakade i ugnen

e-emiliaa@hotmail.com

Elina sa...

Efter att chipsen har bakas i ugnen så POPPAS de i olja. Dessutom innehåller dem mindre fett än vanliga chips.

min mejl: e.backeby@gmail.com

Anja Håkanson sa...

Svar: För att chipsen "poppas" i olja!

anjahakanson@hotmail.com

Anonym sa...

Svar: Chipsen Bakas först i ugn och poppas sedan i olja .....

annmi.eriksson@hotmail.com
/A.Eriksson

Amanda S sa...

Estrella Popped Chips görs på finmald torkad potatis som bakas i ugn innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram :)


amanda123_321@hotmail.com

Anonym sa...

Innehåller mindre fett, bakas först i ugn och poppas sedan i olja,
malinmal@hotmail.com

jenn2you@hotmail.com sa...

Klart att jag vill vara med!
svar= de bakas forst i ungn och "poppas" sedan i olja!

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! =D Sophie Persson ( sophie_persson@yahoo.com )

Svar på frågan: Estrella Popped Chips görs på finmald torkad potatis som bakas i ugn innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram. Det ger ett chips med 40 procent lägre fetthalt än vanliga chips med luftigare konsistens och bibehållen smak. Slutligen kryddas chipsen med salt, gräddfil och lök.

jessamy sa...

Hej. Jag är med. Jag hoppas på tur nu för jag älskar chips och räknar för tillfället kalorier så handlar inga. Har gått ner 15k hittils så vet att jag kan unna mig så skulle dom komma på posten vore det bara lyx :)

Dom heter popped chips för att dom är först bakade i ugn och sen poppas dom i olja för att få hela 40% mindre fett med maxad smak.

Tipsar här med http://jessamys.blogspot.se/p/tavlingar.html

mvh jessamy_@hotmail.com

Unknown sa...

Ooooh, jag är med! Låter underbart gott :D
Dom heter Poppes Chips eftersom dom först bakas i ugn och sen poppas i olja :)

Tipsat! http://dessie-tavlingsblogg.blogspot.se/2013/01/31-januari.html

Kraaaam!
Dessie - Mamma till Alicia & Kevin
dessie_2000@hotmail.com
http://dessie.nu

Carolina sa...

Svar: För att de "poppas" i olja.

Carolina Åhsberg
www.carolina1979.se
carolina.ahsberg@telia.com

Linda sa...

Svar: För att de "poppas" i olja efter att de bakats i ugn :) Verkar suuupergoda och som det chipsmonster jag är så hoppas jag verkligen på vinst haha!

Länkar här: http://gratisdirekt.blogg.se/2013/january/vinn-chips.html#comment

Mail: lindalindhs@gmail.com

Frida sa...

Jag heter Frida min mail är: frida-6@hotmail.com

Jag älskar chips och klart man vill vara med o vinna <3
De heter "Popped Chips" för att de är först ungsbakade och sedan "poppas" de i olja.

Sara - Ensamstående mamma sa...

Åh! Tävlingen jag väntat med spänning på :) Så självklart är jag med.

Rätt svar på frågan: Dom bakas först i ugn och sen "poppas" i olja.

Mail: sara_kramer@live.com

saga (sagapahlsson@live.se) sa...

För att de dom bakas i ugnen och sedan "poppas" de i olja :)

Sagapahlson@live.se

mammatajkon sa...

De heter så för att de poppas i olja

Eva Olin heter jag
evanissen@live.se är min mailadress...

Madde sa...

Nej vilken kul tävling haha tävla om chips kan det bli bättre? ;)

Det kallas just Popped för att dom är först bakade i ugnen, sen poppas dom i olja så det blir 40% mindre fett.

Grymt!

Håller tummarna. :D

kramar Madde
http://vhdbrud.blogg.se
jansson_madelen@hotmail.com

Anonym sa...

Så gott!
De bakas först i ugn och poppas sedan i olja.
Annie
kasamark@hotmail.com

Malin A sa...

Jag vill vara med! De kallas popped Chips för att de är poppade i olja, som man poppar popcorn typ. Fast Chips :D

Anonym sa...

annika annica@flinkens.com
http://flinkan69.bloggplatsen.se/

Jag tror det heter så därför att de bakas i ugn och popas sedan i olja.

vi hopppas på vinst vår familj älskar estrella

Lina sa...

För de "poppas" i olja :)

Ha en fin kväll !
linaeckerstrom@hotmail.se
http://liiinaj.blogspot.com

Linda sa...

För att dom friterar chipset i olja och så expanderar och poppar det från ett litet chips till ett stort chips.

liindaa.n@hotmail.com

mammaTEA sa...

Svar; Eftersom chipsen bakas först i ugn och poppas sedan i olja.

Anonym sa...

Bakas först i ugn och "poppas" sen i olja

Marie Wik kpmia@hotmail.com

Sara Sikström sa...


Sara Sikström
http://novembersara.blogg.se

Bakas i ugn och sen "poppas" de i olja

Sara Sikström sa...

Ugnsbakning som följs av "poppning" i ugn

Lowa Söderlund
sussatussa@hotmail.com

Anonym sa...

Ugnsbakning som följs av poppning i olja

Lowa Söderlund
sussatussa@hotmail.com

Louice sa...

Vore skoj att pröva även dem nya chipsen.

Namn: Louice, mailadress:louice.funke@telia.com

Svaret på frågan: Jag tror att dem heter så för att dem hettas upp ordentligt i oljan efter att dem bakats i ugn och sedan som nanmnet säger, poppar fram som chips, därför namnet popped chips.

Anonym sa...

De poppas i olja efter d varit i ugnen.

Annica L
annicamarie79@hotmail.com

Hanna Åker sa...

Chipsen bakas först i ugn och sedan "poppas" de i olja vilket ger mindre fett och maxad smak.

MVH/hannis003@hotmail.com

Monika G sa...

Hoppas jag vinner!!! Mitt svar: finmald torkad potatis som bakas i ugn innan de hettas upp i olja så att tunna chips poppas fram

vh
Monika
utsikten79@telia.com

Emelie sa...

Varför heter chipsen "Popped Chips"?

Svar: De görs på finmald torkad potatis som bakas i ugn innan det hettas upp i olja (solrosolja och rapsolja)så att ett tunt chips poppas fram.

Mvh Emelie (Vanilj14@hotmail.com)

Anonym sa...

Jag är absolut med =)
"Popped Chips" bakas först i ugn & "poppas" sen i olja.
/Mia Lövgren
lowa_82@hotmail.com

Sanna sa...

Jag är gärna med och tävlar, och chipsen heter Popped Chips för att det bakas i ugn och poppas sedan i olja.

Kram Sanna
mammasvardag@hotmail.com

Jennie sa...

Hej!
De heter "popped" för att de först bakas och därefter "poppas" i olja för att bli extra krispiga och fettsnåla.

Glada hälsningar från en chipstokig gravid Jennie, mailadress busigt(snabela) spray.se

Anonym sa...

eva
e-albin@hotmail.com
chipsen bakas i ugn innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram.

Annica sa...

För den poppas i ugnen när den bakas :D

bloodsband@live.se

Anonym sa...

De heter Popped då de poppas i olja efter ugnsbakning.
Maria (marishkasenator@gmail.com)

Gerdan sa...

Svar: Popped chips har samma goda smak som friterade/poppade chips men har lika låg fetthalt som ugnsbakade.
Jag är med och gillar på fb
i.ronnlid@gmail.com

Anonym sa...

Hej!
Chipsen bakas först i ugn men sedan "poppas" de i olja därav namnet.

Sötsaksbehovet måste jag stå emot och när belöningscentrat i hjärnan kräver sitt, vore det både nyttigare och ger mindre risk för hål i tänderna med snacks. Få testa nya Popped Chips vore inte dumt med 40% mindre fett!

Mvh Emelie
mimma82@spray.se

Anonym sa...

Bakas först i ugn och "poppas" sen i olja.

Ha en GOD ;) Fortsättning på Året.

greatgirl@tele2.se

Anonym sa...

För att de först bakas i ugn och sedan poppas i olja.
har önnu inte hunnit med at testa dem, men hoppas på att kunna göra det snart =)

marie.nilsson80@live.com

Anonym sa...

Svar:

"Popped chips" - för att chipsen bakas först i ugnen och sedan "poppas" de i olja.

mvh Kristiina
krieppola@spray.se

Anonym sa...

Jag är med!
Dom bakas först i ugn och sen "poppas" dom i olja, därav namnet.

mvh, Carita
turkost@gmail.com.

care69 sa...

Jag är gärna med!
Svar: För att efter att de bakats i ugn så poppas chipsen i olja.
Länkat.
http://care69.blogspot.se/2013/01/31-jan-vinn-estrella-popped-chips.html

care69(at)live.se

Anonym sa...

Popped chips bakas först i ugn för att sedan "poppas" i olja.

//Magnus

soder76@spray.se

Nathalie - Äntligen Gravid! BF 27 Mars 2013 sa...

Jag är med :)

De bakas först i ugn och poppas sedan i olja :) . Verkar spännande så jag är med och deltar :) .

Kram Nathalié
n.teodorson@gmail.com

Jenny Alexandersson sa...

Jag är med.
Svaret på frågan: De bakas i ugn innan de hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram.

mail: jennytavlar@hotmail.com

liselotte sa...

Är gärna med och tävlar! Chipsen heter det för först bakas de i ugn, därefter hettas de upp i olja så att ett tunt chips poppas fram.
Liselotte, liselotte.202andersson@telia.com

Anonym sa...

Chipsen bakas i ugnen sedan hettas de upp i olja så att tunna chips "poppas" fram

Tycker mycket om chips, men har sällan råd
Är en fattig student med ett väldigt tomt förråd.
Vore mysigt i soffan i dip få doppa,
efter att chipsen i olja fått poppa

Elsa l__angel__l@hotmail.com

Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥ sa...

Jag är med och tävlar! Svaret på frågan är att de bakas först i ugn och sedan "poppas" de i olja!

deborapersson@gmail.com

Anonym sa...

Hej!
svaret på frågan är: för att de bakas först och sen poppas!
Hälsningar Maria
mariasallora@gmail.com

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Dom heter Popped för att dom först bakas i ugnen och sen poppas i olja :)

saga_bus@live.se

Fröken svår sa...

Jag är gärna med. Svar;
För att de poppas i olja efter att de har bakats i ugn.
/Johanna
rockbarnettavlar@hotmail.com

Emma W sa...

de heter så för att de poppas i olja.

mvh Emma Widman
emma.widman@hotmail.com

Anna Lundkvist sa...

Jag är supergärna med. Svaret på frågan är: Eftersom de efter att de bakats i ugn poppas i olja

hillevianna@hotmail.com

Victoria sa...

Dom heter popped chips pga av att dom poppas i olja.

Jag har tipsat på min blogg http://vgt.blogg.se/2013/january/popped-chips-311.html

mailaderss: vicky_picky83@hotmail.com

Hoppas på tur så är fredagsmyset räddat

Anna Lundkvist sa...

Svaret är att de poppas efter att de ugnsbakats.

hillevianna@hotmail.com

Jenny sa...

jag är med
svar: för att de poppas i olja

jenny.v@live.se

Märta sa...

Bakas först i ugn och sedan poppas i olja.
Hoppas på tur!
Min blogg
http://www.angsgard.blogspot.se/
Tänk vad poppis det skulle bli om mormor bjuder på chips!

Anonym sa...

Chipsen bakas först i ugn och "poppas" sedan (hettas upp) i olja.

Paola Allegrini

paola.allegrini@ymail.com

Anonym sa...

Anja
anjag@home.se

De bakas i ugn och läggs sedan i olja, som de "poppas" i. Mums.

Bästa myset!

Jessica sa...

Hej!

Chipsen heter så för att dom efter bakning i ugn poppas i olja :)

Jessica Lund
jippie24@hotmail.com
http://tystatanke.blogg.se

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar! Mitt svar är; De bakas i ugn, sen hettas de upp i olja så att ett tunt chips "poppas" fram.

onlymeemma@hotmail.com

Sweet Passion sa...

Ja är gärna med,älskar och är beroende av sourcream onion chips så tar absolut chansen och tävlar.
de bakas i ugn först och sedan poppas de i olja,så därför blev de namnet till.väldigt passande oxå.

Niklas sa...

Hej! Rätt svar är att chipsen består av en fin potatissmet som bakas i ugnen och därmed fås att "poppas"!

Jag hller tummarna i tävlingen!

MvH, Niklas.

Niklas sa...

Hej! Rätt svar är att chipsen består av en fin potatissmet som bakas i ugn och därmed fås att "poppas"!

Jag håller tummarna för dessa goda chips!

MvH, Niklas.

Lotta sa...

Wiee! Ännu en tävling helt i "min smak" ;)

Svaret:
De bakas först i ugn o poppas sedan i olja. Mindre fett o maxad smak =)

ha de!

lottasundin6@hotmail.com

PatrikP sa...

Patrik Persson

patrikp_87@hotmail.com

Svaret: Chipsen heter så då de först tillagas i ugn, efter det läggs de ner i olja, där de poppas. Chipsen blir därför luftiga och krispiga samtidigt som de innehåller mindre fett.

Anonym sa...

Chipsen bakas först i ugn och poppas sedan i olja, så därav namnet. Nya chips måste ju bara provas så hoppas vinna =).

f_kamilla@hotmail.com

Anonym sa...

De bakas först i ugn, och poppas sen i olja.

mvh Nanna
nannaeATlive.se

Anonym sa...

Dem bakas först i ugnen och poppas sedan i olja.

Eleonor Hållbus Dahlin

eleonor.hallbus@telia.com

Anonym sa...

Svar: Dem bakas först i ugnen och poppas sedan i olja.

Mvh Micke

arkeologen@telia.com

Anonym sa...

Dem bakas först i ugnen och poppas sedan i olja.

mvh Mats

hallbusfil@spray.se

Anonym sa...

svaret är att Dem bakas först i ugnen och poppas sedan i olja.

mvh Birgit

birgitmattsson@spray.se

A-M sa...

För att de först bakas i ugn och sedan poppas i olja, varav namnet Popped.
/A-M, amdimi@gmail.com

Agnes sa...

Deltagare via mejl:

Funkade inte att kommentera, så jag mailar istället och hoppas på tur!
Vad spännande - chips med 40% lägre fetthalt och god smak! Det måste man ju bara prova : )


Jag heter Malin och min mailadress är malin.hem@gmail.com

De heter Popped Chips för att chipsen bakas i ugn innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram.

Vänliga hälsningar,
Malin

A-M sa...

Haha snacka om att jag hann preciiiis vara med och tävla ;) Håller tummarna nu!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam