lördag 16 mars 2013

Snöriga påskägg

Jag provade ju på att göra lite annorlunda påskägg igår. Mycket kladd blev det men attans kul att se resultatet!

Började med att blåsa upp vattenballonger och “forma” dom som ägg. Mina blev lite väl stora men storleken väljer man såklart själv. Sen klippte jag ut snören (i detta fall gula snören) i längder och hällde upp tapetklister på ett fat. Snörena doppades, ett i taget, i klistret, och överskottsklistret drogs bort innan snörena lades på ballongen. När ballongen hade fyllts med snören fick de torka, jag lät de ligga under natten.

Idag tog jag hjälp av en penna, en sax och en pincett. Först petade i hålen med pennan så att det torkade klistret skulle släppa, sen tog jag hål på ballongen med saxen och drog ut ballongen med pincetten. Slutligen drogs ett snöre i toppen – klart!

IMG_6983IMG_7041IMG_7051IMG_7073IMG_7064IMG_7066

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men sååå fina & waooo vilklen vacker vas ♥...
Vart är den köpt?
/Kram på Er!

Lena Sandsvik sa...

å vad fint... sonen och jag plocka påskris i går som vi satte vita fjädrar i. Dessa satte vi dock utomhus.. blev fint framför den svarta husväggen.

Jennie Johansson sa...

Super läckert!!

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Men så fint det blev! Så pysslig du är :)

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Super fint! Bra tips =)

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Så fint och vilket bra tips.

Agnes sa...

Svar till Fru Eriksson:
Vasen har min mamma blästrat och målat när hon jobbade som glasmålare på Kosta Boda innan, så tyvärr går den inte att köpa någonstans. Men kul att du gillar den ♥

Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :) sa...

Perfekt tips ju! :)

Anonym sa...

Svar tbx ...
Agnes den är underbart vacker - Hälsa din mamma det/Kram

Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥ sa...

Vilket bra pysseltips! Det hade jag gärna gjort om det inte hade varit så att vi flyttar i påskhelgen så inget påskfint hemma hos oss i år! :( Men till nästa år får vi göra dessa fina påskägg! :)

Meekatt sa...

Åh vad fint! Jag som inte alls är en pysselmamma blir nästan lite sugen på att försöka mig på det här. ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam