torsdag 1 maj 2014

Kök och vitvaror för 100.000 kr! Drömmer jag?!

Vinnare

Det går inte en dag utan att jag tyst för mig själv önskar mig ett nytt kök att trivas i. Vi flyttade in i vårt nya hus för några månader sedan och köket är det enda (om vi räknar bort badrummen) vi inte gjort i ordning, mer än att måla om väggarna. Luckor och inredning är sedan huset byggdes 1988. Det är trångt och dåligt med smart och praktisk förvaring. Känner nada lust och kreativitet när jag kommer in och det är varken kul att laga mat eller baka. Men, vad gör man? Vi har inte råd att renovera men har pratat om att kanske, om några år, kan vi möjligen kunna påbörja det lite.

Men plötsligt händer det. I fredagskväll när jag knatade genom Lessebo till kvällens tjejfest ringer det en supertrevlig tjej. När hon nämnde att hon ringde från Electrolux Home började hjärtat galoppera. Hon berättade att jag deltagit i en tävling och att jag – JAG! – vunnit kök och vitvaror för 100.000 kronor! Sånt händer ju inte, och verkligen inte mig! Tårarna trängde fram, jag fick gåshud och skakade i hela kroppen. Och jag blev så otroligt glad och kände sådan tacksamhet som jag inte ens kunde sätta ord på. Telefonen gick varm efter det, ringde hela familjen och berättade den otroliga nyheten och alla blev så glada för vår skull. Det har gått en vecka nu men chocken har ännu inte lagt sig. Fattar inte att det är sant!

Sånt här händer verkligen inte. Det händer bara inte.

17 kommentarer:

Anna - mamma till två prinsessor och en prins sa...

Men så kul! Stort grattis!! Förstår att ni är glada.

care69 sa...

Wow, vilken drömvinst. Grattis!

Mari sa...

Grattis! Skönt att vinsten kom till någon som verkligen önskade det. Hoppas du kommer visa bilder på renoveringens framfart :)

Karin sa...

Åh va roligt, grattis!!! 💐

Wihlborgskan sa...

Åh vad underbart!
Varmt Grattis! !
Det är du värd! :)

Sanna sa...

Wow, vilken drömvinst!

Kram Sanna

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Men shit vilken drömvinst! Helt galet mycket Grattis! ! :)

Elin - Livat på torpet sa...

Grattis igen! Och som jag skrev förut, ni är verkligen värd detta pris!
Ska bli kul att få se hur köket blir sen :)
Kram

Anonym sa...

Va!!??!!! Men du...tjejen **GRATTIS**
/Kram pårej

Lilith sa...

Åååh så underbart. Grattis!!

Anonym sa...

Lägg av! Stort grattis =) // Emma Vuckovic

Nathalie sa...

Wow grattis!!!

Anonym sa...

Wow! Stort grattis.

www.mammatea.se

Louice sa...

Oh vad roligt för er! Stort grattis! Vad skoj att få fixa ett nytt kök.

Kram

Sandra Michelle Mårtensson sa...

Vad häftigt! Förstår att du är i chock. Det hade jag också varit! Haha. Stort grattis! :)

Ingrid - Mamma till två sessor sa...

Wow, vilken jäkla drömvinst! GRATTIS :D :D

Sara - Ensamstående mamma sa...

Men jisses, vilken vinst! STORT GRATTIS! Förstår att du är överlycklig :D :D

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam